Bibliographic Metadata

Title
Content strategy for Lehre 2020 : applying content strategy to change management processes of a strategic project for higher education development at Graz University of Technology / Sandrine Fackner
Additional Titles
Content Strategie für Lehre 2020 : Anwendung von Content Strategie auf Change Management Prozesse eines strategischen Projekts zur Hochschul- und Lehrentwicklung an der Technischen Universität Graz
AuthorFackner, Sandrine
Thesis advisorEbner, Martin ; Gutounig, Robert
Published2018
Institutional NoteGraz, Fachhochschule Joanneum, Masterarb., 2018
Annotation
Abweichender Titel laut Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers
Date of SubmissionJune 2018
LanguageEnglish
Document typeMaster Thesis
Keywords (DE)Content Strategie / strategisches Projekt / Hochschulentwicklung / Lehrentwicklung / Technische Universität Graz / Hochschule / Change Management / Prozess / Studierende / Lehrende / Studenten / Lehrpersonal / Universitätsleitung / Zielgruppenforschung
Keywords (EN)content strategy / strategic project / higher education / development / Graz University of Technology / change management process / students / teaching staff / faculty administration / target audience research
Keywords (GND)Hochschule / Lehre / Hochschulplanung / Content Management
URNurn:nbn:at:at-fhj:1-158 Persistent Identifier (URN)
Restriction-Information
 The work is publicly available
Files
Content strategy for Lehre 2020 [2.96 mb].epub der Masterarbeit [1.46 mb]
Links
Reference
Classification
Abstract (German)

Diese Masterarbeit untersucht die Rolle und den Stellenwert von Content im Bereich Hochschul- und Lehrentwicklung. Dies wird exemplarisch an der Implementierung einer Content Strategie bei Lehre 2020 dargestellt ein Projekt zur Hochschul- und Lehrentwicklung an der Technischen Universität Graz (TU Graz).

Es wird argumentiert, dass höhere Performance von Content, der sich auf Hochschulentwicklung bezieht, die Wirkung von Maßnahmen zur Hochschul- und Lehrentwicklung innerhalb einer Universität positiv verstärkt.

Die Implementierung soll die generelle Performance von Maßnahmen von Lehre 2020 verbessern, den Bekanntheitsgrad des Projekts unter relevanten Zielgruppen stärken und insgesamt zum Erfolg des Projekts beitragen. Die Autorin kommt zum Schluss, dass Maßnahmen von Lehre 2020 ohne mehr Ressourcen und ohne die Implementierung einer Content Strategie weder kurz- noch langfristig die Mehrheit der Zielgruppen des Projekts erreichen werden, und einen Wechsel des Teams oder des Rektorats nicht überleben werden.

Abstract (English)

This masters thesis examines the role and impact of content within higher education development. This is exemplified by the implementation of a content strategy to Lehre 2020, a project for higher education development at Graz University of Technology (TU Graz).

It is argued that higher performance of content related to higher education development increases the impact of measures for higher education development and quality assurance within a university.

The implementation of a content strategy is going to increase the overall performance of said measures, lead to raised awareness within key target audiences, and, thus, lead to a higher impact of Lehre 2020. The author comes to the conclusion that without more resources and the implementation of a content strategy, Lehre 2020 is neither going to reach the majority of its target audiences in the long term, nor establish measures of the project in a sustainable way, in order to survive a change of staff or a change of the rectorate.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 43 times.